Communicatieadvies en -ondersteuning

Communiceren is volgens de Van Dale: in verbinding staan, persoonlijk contact hebben. Maar hoe doe je dat nu op een goede manier? Niet alleen naar bijvoorbeeld (potentiële) klanten, relaties, donateurs of de pers, maar ook naar je medewerkers, vrijwilligers en andere betrokkenen bij je organisatie? MJB Consulting adviseert en ondersteunt MKB’ers, stichtingen en verenigingen bij het goed inrichten van hun communicatie.

Een van de middelen die we hierbij kunnen inzetten is de Communicatie Quickscan. Hiermee geven we een frisse, professionele kijk op de communicatie binnen jouw organisatie  door middel van een drie stappenplan:

  • Stap 1: We brengen de verschillende communicatiemiddelen in kaart.
  • Stap 2: We maken een korte analyse van de middelen: zijn ze herkenbaar? Wordt de huisstijl consistent toegepast? Wat is de boodschap en komt die helder en foutloos over?
  • Stap 3: We geven aan wat goed gaat en waar mogelijke verbeterpunten zitten.

Je ontvangt een kort, bondig en praktisch verslag waarmee je zelf aan de slag kunt. Uiteraard kunnen wij je ook verder helpen bij het aanpakken van mogelijke verbeterpunten!

Maar ook als je een ‘kleine’ communicatievraag hebt, kun je bij ons terecht. Of je nu eens wilt sparren over hoe je een situatie communicatief het beste kan aanpakken, of je vastloopt in het schrijven van een persbericht of andere tekst, bij MJB Consulting heb je altijd een communicatieprofessional op afstand beschikbaar.

Meer weten over de toegevoegde waarde van MJB Consulting voor jouw organisatie?  Neem contact met ons op!

 

Neem vrijblijvend contact met ons op!